Nelere Dikkat Edilmeli

Sabit Ortodontik tedavi süresince nelere dikkat etmelisiniz ?

Tedaviye başlanmadan önce braketlenecek dişlerde çürükler mevcutsa, gerekli tedavileri yapılmalı, diş taşları varsa temizlenmeli ve ağız hijyeni mükemmel olmalı. Tedavi boyunca da her gün gerekirse diş ipi, özel amaçlı ortodontik fırça ve ara yüz fırçası kullanmalısınız.

• Sabit ortodontik tedavi süresince braketlerin kırılmasına, tellerin çıkmasına veya bükülmesine sebep olacak sert ve yapışkan gıdalardan mutlaka uzak durmalısınız. (Örneğin; Sakız, karamel, lokum, fındık, fıstık, leblebi, ayva, erik; tost, börek, ekmek, pide, lahmacun gibi hamur işlerinin sert kenarları).
• Elma, armut veya havuç gibi sert meyve ve sebzeleri ısırarak değil bıçakla doğrayarak yemelisiniz.
• Zeytin, kiraz gibi küçük ve çekirdekli gıdaları çekirdeğini ayıklayarak dikkatle yemelisiniz.
• Çikolata elle koparılmalı, dil ve damak arasında eritilerek yenmeli. Lokmalar küçük parçalar halinde, kesilerek ya da koparılarak ağıza alınmalı.
• Kola, fanta gibi asitli içecekler mümkün olduğunca az tüketilmeli, tüketildiğinde pipetle içilmeli, sonrasında da mümkün olan en kısa zamanda dişler fırçalanmalıdır.

Tellerinizin Takıldığı İlk Hafta?

Ortodontik aygıtlara alışma süresi yaklaşık 1 haftadır. İlk günlerde hafif baskı, yemek yerken ağrı hissi, yemek haricinde kuvvet gelen dişlerde nabız atışına benzer bir his olabilir. Bu rahatsızlığı bertaraf etmek için yemeklerden önce hekiminizin önerdiği bir ağrı kesici alabilir ve alışma süresini daha kolay atlatabilirsiniz. Takılan aygıtların kenarları dudağınızı, dilinizi veya yanağınızı acıtırsa hekiminizin verdiği özel ortodonti mumlarından bir parça koparıp acıtan bölgenizdeki telin üzerine yapıştırabilirsiniz. Apareylerin herhangi birinin acıtması, kaybolması, kırılması halinde mutlaka doktorunuzla görüşmelisiniz. Tedavi sırasında özellikle aylık randevulardan sonra dişlerde hassasiyet ve hareket etme hissi olması doğaldır. Bu durumda telaşlanmamalı ve gerekli durumda doktorunuzdan bilgi almalısınız.

Randevu tarih ve saatlerinize düzenli olarak zamanında gelmeye özen gösteriniz.Size verilen randevuya tarihi ve saatinde gelemeyecekseniz lütfen bir gün önceden doktorunuza ulaşıp randevunuzu değiştiriniz.Randevunuzda meydana gelecek aksilikler tedavinizi olumsuz yönde etkileyecektir. Hekiminiz tarafından size verilmiş olan aparey, lastik, ağız dışı aygıtlar hekiminizin size önerdiği saatlerde ve önerdiği şekilde kullanılmalı. Aksi takdirde tedaviniz uzayabilir.

Hareketli Ortodontik tedavi süresince nelere dikkat etmelisiniz?

Hareketli apareylerin kaybolmaması için, aparey ya ağızda olmalı ya da doktorunuzun verdiği kutuda saklanmalı. Apareyinizi kesinlikle cepte taşımamalısınız, aksi takdirde üzerine oturup kırabilirsiniz. Bu da apareyinizin yenilenmesini gerektirir ve tedaviniz uzar.

Evde ya da restoranlarda, kafelerde apareyinizi peçeteye sarıp masaya bırakmamalısınız. Yanlışlıkla apareyiniz çöp zannedilip atılabilir ve apareyinizi yeniletmek zorunda kalırsınız.

Okula giden genç hastalarımız apareylerini ağızlarından çıkarıp arkadaşlarına göstermemeliler, zira bu sırada apareyi düşürebilir, kaybedebilir veya kırabilirler.

Ortodontik tedaviniz devam ettiği sürece, 6 aylık düzenli diş hekimi kontrollerine de devam etmelisiniz. Böylelikle ağızınızda birikmesi olası diş taşları temizlenebilecek, ağız hijyeniniz kontrol altında tutulabilecek, herhangi bir çürük olasılığına karşı gerekli önlemler zamanında alınabilecektir.

Ağız Bakımı ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız...